4 sierpnia 2017

Sposoby na picie większej ilości wody | Jak się nawodnić?

Temperatury od kilku dni są w Polsce tropikalne. Upały narazie nie mają zamiaru odpuścić i musimy sobie z nimi jakoś radzić. W dni kiedy temperatura jest tak wysoka (ale nie tylko) pamiętajcie o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Dzisiaj chciałabym Wam zdradzić kilka sposobów na spożycie większej ilości wody.

Wiem, że pośród naszej blogowej społeczności są osoby, które mają problem z wypiciem 2 litrów wody w ciągu, natomiast łatwo wchodzą Wam owocowe soki, kolorowe napoje, kawa i herbata. I sądzę, że ten wpis może okazać się dla Was pomocny. Pamiętajcie, że picie odpowiedniej ilości wody ma również korzystny wpływ na skórę. Staje się mniej przesuszona i ładniejsza.

Może od razu powiem, że kawa i herbata ma działanie odwadniające ;) Wypijasz kubek kawy lub herbaty? Wypij dwa kubki wody. Tak to mniej więcej działa.

Picie wody wcale nie musi być nudne, wiem co mówię. Nikt nie mówi o wlewaniu w siebie butli wody w błyskawicznym tempie. Zdradzę Wam kilka swoich sposobów na to aby picie wody stało się czymś przyjemnym.


NA DOBRY POCZĄTEK DNIA
Od kilku miesięcy do pół godziny po przebudzeniu wypijam duży kubek wody z sokiem z połówki cytryny. Taki napój działa niesamowicie pobudzająco i doskonale orzeźwia. Wolę taką wodę niż kawę czy herbatę. Teraz w okresie letnim dodaję też kilka roztartych listków mięty. Uwierzcie mi, że to świetny nawyk, który podkręca metabolizm.

WODA ZAWSZE POD RĘKĄ
Jeśli mam wolne to zawsze w pomieszczeniu, w którym siedzę mam przed sobą kubek i butelkę wody. Nawet kiedy piszę posty na bloga również piję wodę ;) To naprawdę wchodzi w krew, a że woda jest w zasięgu ręki to łatwiej po nią sięgnąć. Kiedy wychodzę z domu butelka z wodą siedzi w torebce. Nigdy nie wiadomo kiedy się przyda ;)

OWOCE, KOKTAJLE, SMOOTHIE
Teraz, latem warto sięgać po sezonowe owoce, które zawierają dużo wody m. in. truskawki, arbuzy i melony. Jeśli robicie sobie koktajl lub gęste owocowe smoothie to dodajcie do niego chociaż szklankę wody. Smakowo nie zrobi Wam to zbyt dużej różnicy, a organizmowi ta woda na pewno się przyda. 


SMAK NA TAK!
Jeżeli zwykła woda nie przechodzi Wam przez gardło to spróbujcie wód smakowych. I nie, nie biegnijcie do sklepu po butelkę słodkiej wody, tylko zróbcie ją sami w domu. Sięgnijcie po owoce! Arbuz, cytryna, grejfrut albo maliny, w sumie co tylko lubicie - może być też świeży ogórek. Wystarczy dodać do butelki owoce (mogą być lekko rozgniecione) aby cieszyć się pysznym smakiem.

DOMOWY IZOTONIK
Mam też propozycję dla sportowców lub osób, które ciężko pracują. Przyda się Wam izotonik. Możecie go w łatwy sposób przygotować w domu. Do wody wystarczy dodać odrobinkę soli, cytrynę i miód do smaku. Całość schłodzić ;) Nic tak Was nie orzeźwi i nie nawodni jak taki domowy napój.


Ja nie mam problemów z piciem wody. Bardzo to lubię i właściwie to nie piję niczego więcej. Bardzo sporadycznie sięgam po kubek z kawą i zwykle wypijam ją kiedy w ciągu dnia zmęczenie daje o sobie znać.

Pamiętajcie, że woda, która jest dostarczana do organizmu to także wszelkie warzywa oraz zupy. Warto jednak pić ją w "czystej postaci".

Lubicie pić wodę? Jaką jej ilość wypijacie w ciągu dnia?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szczerze dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Jeśli mój blog Ci się podoba - dołącz do grona moich obserwatorów i bądź ze mną na bieżąco :) I proszę nie zostawiaj linków do swojego bloga, bo to nie miejsce na reklamę. Odwiedzam blogi swoich komentujących i chętnie zostanę obserwatorem jeśli znajdę na nim interesujące treści ;)